meta learning stopΖώντας στην εποχή του  “μετά” (μεταβιομηχανική, μεταμοντέρνα, ενδεχομένως μετα-ανθρώπινη, οπωσδήποτε μεταγνωστική  όχι όμως και μεταφυσική), καλό θα είναι οι εκπαιδευτικοί της πράξης να εξοικειωνόμαστε με την περίτεχνη ορολογία των “θεωρητικών” του “μετα-”  . Και επειδή στην κορυφή της πυραμίδας του “εξαιρετικού εκπαιδευτικού” βρίσκεται εκείνος που, σύμφωνα με το ΠΔ 152/2013, άρθρο 14 (2β) για την αξιολόγηση,  “διατυπώνει, κατά τον προγραμματισμό της ωριαίας διδασκαλίας, στόχους που προωθούν, κατά περίπτωση ηλικίας και μαθήματος, τη μεταγνωστική ανάπτυξη και τις ικανότητες του κριτικού εγγραμματισμού… κλπ, κλπ”, ενημερωθείτε σχετικά με τη μεταγνωστικη ανάπτυξη από τα παρακάτω άρθρα και συνδέσμους.  Για τη φιλοσοφική πραγμάτευση της “μεταγνώσης”, σωκρατική στον πυρήνα της (και γιαυτό όχι “μοντέρνα”), θα επανέλθουμε με άλλη ευκαιρία δια ζώσης επικοινωνίας. Είπαμε, κατά βάθος οι δάσκαλοι  είμαστε “σωκρατικοί”, πρέπει όμως  να φαινόμαστε από την άποψη της ορολογίας, αν όχι “μεταμοντέρνοι”, τουλάχιστον  “μοντέρνοι”.

Βικιπαίδεια (για μια πρώτη εισαγωγή) λήμμα “μεταγιγνώσκειν” και “metacognition“.

Μεταγνωστικές ικανότητες

Μεταγνώση και μεταγνωστικές διεργασίες

Η μεταγνώση και η καλλιέργεια μεταγνωστικών δεξιοτήτων

Μεταγνωστικές διεργασίες στην αναγνωστική κατανόηση παιδιών (διδακτορική διατριβή)

Κατανόηση μεταγνωστικών όρων και θεωρία του νου (προσχολική ηλικία)

 

 

Pin It on Pinterest

Share This